niedziela, 2 października 2011

Zycie w Ameryce;)

W tym tygodniu nie wydarzylo sie nic 'super'. Zauwazylam tylko, ze co tydzien chodze do centrum handlowego:D Kupilam sobie sukienke na homecoming, aczkolwiek jest chyba troche zbyt elegancka, wiec nie jestem pewna czy ja zaloze. Poza tym jestem na siebie wsciekla bo juz 4 razy zgubilam prawie ksiazke od matmy (tzn zostawilam ja gdzies)! Jestem pewna, ze zgubie ja kiedys na serio co w konsekwencji oznacza -100$ ;/
W tym tyg bylam na pierwszym spotkaniu Bright Futures, co wbrew pozorom bylo zajebiste! W koncu poznalam jakis fajnych ludzi (ale nie to ze jestem z nimi jakas przyjaciolka od razu):) Co do samych zajec jestem bardzo zaskoczona. No bo kto by pomyslal, ze "Fashion" w szkole moze byc czyms fajnym? Brzmi dosc zalosnie. Ale bylo naprawde ciekawie i zapowiada sie ze bedzie jeszcze lepiej (babka, z ktora mamy zajecia pracowala dla Vouge'a i jest bardzo fajna, poza tym nie jest taka nauczycielka tylko "kolezanka"). Hmm moze zapisze sie na wiecej zajec z Bright Futures?;>
Kojarzycie sprzedawanie ciastek przez harcerki? Mamy tutaj cos podobnego, ale w duzo ciekawszym wydaniu! Wszystkie klasy Life skills (gotowanie, szycie, itp.) zbieraja kase na materialy do lekcji. W jaki sposob? Sprzedaz czekolad i innych rzeczy! Jesli ktos chce mi pomoc to ZAPRASZAM TUTAJ (jesli cos zamowisz, dac mi znac [ to w sumie dla osob, ktore sa aktualnie w Stanach])
Co z tego mamy? Przede wszystkim kase na te materialy, a oprocz tego szanse na wiele nagrod! Za 8 sprzedanych rzeczy- czekolada, 15- 2,5 kg zelek, 25- iRock lub ChicBoom, 40- Guitar Shirt lub najwiekszego zelkowego miska na swiecie, 60- karte visa 50$ lub jakas tam bluze chyba, 80- kolejna karte 50$ visa. Co najlepsze jest to, ze nie musisz decydowac co chcesz, bo jesli sprzedasz 8-0 rzeczy to dostajesz tez wszystkie poprrzednie nagrody (dziala w przypadku kazdej ilosci, mam nadzieje ze rozumiecie co mam na mysli:D). W dodatku jesli klientowi nie bedzie cos odpowiadalo to bez problemu moze dostac zwrot pieniedzy i to bez waszej interwencji, czy moze byc cos piekniejszego?:D Zachecam wszystkie osoby w Stanach do kupna czegos, haha:D
Co do szkoly- jak zawsze wszystko w porzadku, oprocz tego, ze mam ochote zabic chlopaka z Civics, bo czesto ogladamy tam rozne programy z tv (wiadomosci lub if you really knew me- byc moze znane wam z MTV) i jak sa reklamy to on zawsze blaga nauczycielke zebysmy je ogladali i w ogole wkurza mnie samym swoim wygladem!!!
Co do rodzinki- moj host brat ma non stop jakies przypaly i w sumie calkiem mnie to smieszy:D Ostatnio dostal szlaban na ubrania! I musial isc do skzoly w dresie i kapciach ahhahahahha xd
Jutro jade do Cedar Point w Ohio, wiec pewnie w poniedzialek bede padnieta...
Jak wyglada moj tydzien tutaj?
5.20- pobudka
6.30 droga do szkoly (co z tego ze jade samochodem i zajmuje to 10 min;|)
7.10- poczatek lekcji
14.00 koniec
14-16 trening Cross Country/ spotkanie Bright Futures
16-18 zazwyczaj siedze na kompie i gadam z Polska, chyba ze mam zbyt duzo lekcji [wiem, ze nie powinnam tak duzo tego robic;p]
19- lekcje, kolacja, czas z host family
i tak w kolko, codziennie te same lekcje.
Aczkolwiek nie wpadlam jescze w monotonnie, ale zobaczymy jak dlugo:)
Jakie restauracje i fast foody zwiedzilam?
McDonalds, Arby's, Wendy's, Dairy Queen, a&w, Big Boy, TGI Fridays i restauracja w Grand Hotel. Haha calkiem sporo jak na nieco ponad jeden miesiac, biorac pod uwage, ze w niektorych miejscach bylam po kilka razy:P Mam nadzieje, ze uda mi sie to nieco ograniczyc:P
Do wszystkich kobiet wybierajacych sie do USA- zaopatrzcie sie w rajstopy!!! Najtansze (i to naprawde byla mega okazja) jakie tu widzialam to w h&m dwupak za 5,90$.
Kolejna modowa ciekawostka- oczywiscie tutaj chlopcy tez (niestety) nosza spodnie ponizej tylka, ale  duzo nizej nawet niz w Polsce. Spokojnie- spora czesc oszczedza nam widoku swojej bielizny, bo po prostu zaklada spodenki pod jeansy <ok>!
W tym tygodniu na angielskim mialam prace w grupach (aaaaaaa!) i pozniej musielismy zaprezentowac nasze prace (aaaaaaaaaaa!). Mega sie przed tym stresowalam- zreszta nie tylko ja. Jedna dziewczyna z mojej grupy pow nauczycielce, ze sie wstydzi i nie musiala prezentowac. Przez chwile myslalam ze tez tak zrobie. Ale stwierdzilam, ze nie bede taka frajerka i zaprezentuje! Poszlo dobrze:) I ciesze sie, ze sie przelamalam:)
Poznalam dziewczyne i chlopaka, ktorzy ucza sie online! To jakies totalne wariactwo! A ja myslalam, ze francuski online mojej host siostry jest dziwny, heh;)
http://map.debled.com/ a na tej stronie mozna zobaczyc, gdzie sa exchange studenci z USA:)
W ogole wiedzieliscie, ze ludzie przyjezdzaja na wymiane do Polski?! Tylko, ze do duzych miast, a nie tak jak my na jakies wsie;/
Aha, prawie zapomnialabym o jednej wkurzajacej rzeczy- doliczaniu podatku. Tutaj masz ceny bez podatku na wsyztskim oprocz jedzenia, co jest chore! Jest on maly (jakies 6centow na dolara), ale i tak -.- .
Poza tym w zadnej restauracji nie podaja cen i rodzajow picia- nie mam pojecia dlaczego, ale zazwyczaj wiekszosc jest wielka dolewka, czyli placisz tylko raz (napoje gazowane, lemoniada, woda; napoje jak sok pomaranczowy sa liczone od szklanki).
Ok- ostatnia rzecz: kojarzycie lody z polewa karmelowa z maca? teraz jest sezon na jablka i je tutaj dodaja do tych lodow +orzeszki! co najlepsze jest to mega pyszne, wiec nastepnym razem wrzuccie tez do swoich:D haha
Homecoming dress
Amish Friendship Bread made by me!:D

ajjj chyba go kupie!:D h&m

Przepraszam za wszystkie bledy;)
buziaki;*

ML&MG;*

5 komentarzy:

  1. Cześć:D Czytam Twojego bloga i mam do Ciebie pytania w związku z Almaturem(również chciałabym jechać z tego biura): ile całościowo kosztował Cię ten wyjazd? 4690$+500pln, tak jak jest napisane na stronie Almaturu? I jaka suma kieszonkowego będzie najbardziej optymalna?:) Z góry dzięki za odpowiedź:D

    OdpowiedzUsuń
  2. przyłączam się do pytania z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w polskim h&m też jest ten płaszcz, i już pół kraju go nosi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. słuchaj czy uważasz że warto uciekać do ameryki nie mając tutaj perspektyw ani jakiś umiejętnośći ? Moj e mail to jaceks91@gmail.com pozdrawiam byłbym szczęśliwy jakbyś odpisała Jacek

    OdpowiedzUsuń
  5. słuchaj czy uważasz że warto uciekać do ameryki nie mając tutaj perspektyw ani jakiś umiejętnośći ? Moj e mail to jaceks91@gmail.com pozdrawiam byłbym szczęśliwy jakbyś odpisała Jacek

    OdpowiedzUsuń